یادداشتهای یک اطلاع رسان

وب نوشت های زهره نیکخواه دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی درباره کتابداری و اطلاع رسانی

یادداشتهای یک اطلاع رسان

وب نوشت های زهره نیکخواه دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی درباره کتابداری و اطلاع رسانی

کمبود نیروی انسانی!

 

مطلب اول : همزمان با روز جهانی جامعه اطلاعاتی در روز ۲۷اردیبهشت نخستین روزنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور منتشر شده این روزنامه در ۱۶صفحه تمام رنگی در قطع کوچک منتشر میشه و بنا به گفته ی مسوولان اون به زودی ضمیمه‌های تخصصی نیز به اون افزوده خواهد شد.این قطع بدین دلیل کوچک انتخاب شده  که همچون خود     ICT از جهات مختلف دارای نوآوری بوده و به شکل زیبا ارایه بشه ضمن اینکه استفاده و مطالعه آن در محل‌های مختلف ممکن باشد و نگهداری آرشیو آن هم ساده تر انجام بشه.

مطلب دوم : در سایت ایرنا و از قول دبیر شورای عالی اطلاع رسانی آومده که نبود نیروی کارآمد در تولید اطلاعات، هزینه سنگین و عدم وجود نیروی انسانی متخصص ما را دچار رکود و چالش کرده است. حالا در مورد  اینکه چه کسی باید این نیروی متخصص کارآمد رو تربیت کنه و اصولا این خیل عظیم فارغ التحصیلان بیکار به چه دردی میخورن مطلبی عنوان نشده .

حمید شهریاری در سمینار میان منطقه‌ای یونسکو، جامعه اطلاعاتی و جوامع معرفتی که  همزمان با روز جهانی جامعه اطلاعاتی برگزار شده گفته ما هنوز نتوانستیم داده‌های خود را به صورت اطلاعات درآوریم و هنوز جامعه ما به سطح جامعه اطلاعاتی نرسیده است. دسترسی به اطلاعات و دانش یکی از نکات قابل ملاحظه برای یونسکو است، برای رفع فقر لازم است که اطلاعات و دانش را که در جهان تولید می‌شود در اختیار همگان قرار داد.

نظرات 4 + ارسال نظر
سعید شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 04:39 ب.ظ http://sahandim.persianblog.com

زهره جان سلام
ممنون از اینکه سر زدی و خیلی خیلی سپاس از راهنمایی خوب شما برای صعود به کوه بلقیس
امیدوارم همیشه موفق باشی
سعید

کرمی یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:05 ب.ظ

سلام دوست من. خسته نباشید

حسین دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:51 ق.ظ http://baRGOZIDEH.BLOGSKY.COM

جالب ود نظرت در مورد تبادل لینک؟

مریم سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:51 ق.ظ

سلام زهره خانم عزیز. ممنون از کامنت شما. همانطور که فرموده اید هند از لحاظ تولیدات علمی با کشورهای توسعه یافته برابری میکند. در مورد ادامه تحصیل در هند اطلاعی ندارم. میتوانید از کسانیکه این راه را پیموده اند سوال بفرمایید. موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد